DOLAR 18,5518 0.12%
EURO 18,0175 -0.06%
ALTIN 981,93-0,55
BITCOIN 3603322,99%
İstanbul
24°

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Türkiye oyun sektörü 2021 raporu yayımlandı

Türkiye oyun sektörü 2021 raporu yayımlandı

ABONE OL
Nisan 27, 2022 12:48
Türkiye oyun sektörü 2021 raporu yayımlandı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey’in 6 yıldır tertipli olarak hazırladığı ve her yıl merakla beklenen ‘Türkiye Oyun Kesimi 2021 Raporu’ yayımlandı. Bu sene rapor birinci kere internet sitesi üzerinden gamer room teması ile yayınlanıyor. Birçok dalda olduğu üzere artan yatırımlarla birlikte Türkiye, dünya oyun kesiminde de ismini sıkça kelam ettirmeye başladı. Raporda 2021 yılının, Covid-19 pandemisi sürecinin devam ettiği yeniden birçok vakit toplumsal faaliyetlerin gerçekleşemediği 2020 yılına misal bir yıl olduğu öne çıktı. 2020’de hızlanan dijitalleşme süreci 2021’de meyvelerini vermeye başladı.Oyun bölümünün aşina olduğu lakin genel olarak herkese ulaşan Metaverse kavramı ise 2021 yılı sonuna damgasını vurdu.

TOPLAM OYUNCU HASILATI 1 MİLYAR DOLARI AŞTI

Türkiye’de toplam oyuncu sayısı 2021’de 36 milyondan 41 milyona çıktı. Toplam oyuncu hasılatı ise 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi. Taşınabilir oyun hasılatı 2021 yılında toplam hasılatın yarısını oluşturdu. Taşınabilir oyun hasılatı 2021 yılında 620 milyonu görürken geçtiğimiz yıl 450 milyon dolar seviyesindeydi. Dünya oyun bölümüne bakıldığında Türkiye’nin gelir bakımından sıralaması değişmedi. Sıralamada Türkiye mobilde ve toplamda 18’inci sırada yer almaya devam etti.

YATIRIMDA ASLAN HİSSESİ OYUN BÖLÜMÜNÜN

Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “Türkiye teşebbüs ekosistemi 2021 yılında toplam 1,1 milyar dolar yatırım alırken bunun 266 milyon dolarlık hacmi oyun kesimine ilişkin. Yatırımların çok büyük bir çoğunluğu oyun stüdyolarına, bilhassa de taşınabilir oyun stüdyolarına yapılmış durumda. Dream Games tek başına toplam 205 milyon dolar yatırım aldı. Kalan 53 teşebbüs ise toplam 61 milyon dolar yatırımı bölüştü. 2021 yılında oyun bölümündeki 54 teşebbüs yatırım aldı. Ekosistemde oyun kesimi kadar sık konuşulmasa da yeniden dalla her vakit bağı bulunan yapay zeka tahlilleri sunan 46 teşebbüs yatırım aldı. Üçüncü sırada ise 39 tane teşebbüsle data & analitik alanı yer aldı” dedi. 2021 yılında yatırım alan 54 teşebbüsün 48’i oyun stüdyolarından çıktığını kaydeden Aydemir, “Kalan 6’sı ise blok zincir tabanlı görüntü oyun platformundan, yapay zeka ile oyun oynayışınızı geliştiren asistanlara kadar çeşitli teşebbüslerden oluşuyor. Yatırım alan 48 oyun stüdyosunun ise 22’si Hyper Casual çeşidinde taşınabilir oyunlar üretiyor” sözlerini kullandı.

TÜRKİYE’DEKİ YETİŞKİNLERİN YÜZDE 78’İ TAŞINABİLİR OYUN OYNUYOR

Türkiye’deki taşınabilir oyuncuların en sevdiği oyun çeşidi olarak birinci sırada yüzde 48 ile Puzzle/Trivia/Kelime oyunları yer alırken, geçen sene birinci sırada olan Aksiyon/Macera oyunları yüzde 37 ile 3’üncü sıraya gerilemiş durumda. Türkiye’de hyper-casual ve casual oyunlar, oyuncular için evvelki yıllardaki üzere trend olurken, hardcore oyuncular son 2 yıldır olduğu üzere; Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyun cinslerini tercih etti. PC oyunlarında; League Of Legends tepeyi oynadı.Valorant, Counter-Strike: Küresel Offensive, PUBG, Roblox, Minecraft, Euro Truck Simulator, Rocket League, Knight Online, Metin 2, Zula başı çeken oyunlar oldu. Steam ile birlikte, Epic Games Store, Xbox Game Pass PC, EA Play, Uplay, Origin Türk oyuncusu için kıymetli platformlar oldu.

EN FAZLA OYUN OYNAYANLAR 21-35 YAŞ ARALIĞINDA

Türkiye’deki taşınabilir oyuncuların demografik özellikleri ve davranış alışkanlıklarına bakıldığında; yetişkinlerin yüzde 78’i taşınabilir oyun oynuyor. Taşınabilir oyuncuların yüzde 52’si erkek, yüzde 48’i bayanlardan oluştu. Taşınabilir oyuncuların yaş aralığının yüzdesel dağılımına bakıldığında da yüzde 28’i 10-20 yaş aralığında, yüzde 44’ü 21-35 yaş aralığında, yüzde 29’u da 36-50 yaş aralığında oldu. Oyuncuların haftalık olarak taşınabilir oyuna ayırdıkları saatlere bakıldığında; 10 saatten fazla oynayanların oranı yüzde 46, 9-10 saat oynayanların oranı yüzde 10, 7-8 saat oynayanların oranı yüzde 9, 5-6 saat oynayanların oranı yüzde 13, 3-4 saat oynayanların oranı yüzde 10, 1-2 saat oynayanların ise oranı yüzde 12 oldu.

TAŞINABİLİR OYUN, KESİMİ DOMİNE ETTİ

Tüm iş hayatını ve çalışma formlarının değişmesine neden olan pandemi ile uzaktan çalışmanın kimi dezavantajlarından ötürü, bilhassa AAA denilen üst kalite PC ve konsol oyunlarının üretim süreçleri uzadı.2021 yılında oyun kesimine taraf veren ana etmen taşınabilir oldu ve toplam küresel gelirlerin 90 milyar dolarından fazlası mobilden elde edildi. Durdurmanın neredeyse imkansız olduğu, inanılmaz bir süratle büyüyen taşınabilir oyun dalının önümüzdeki yıllarda da en süratli büyüyen segment olacağı öngörüldü. 2021 yılında geçtiğimiz yıllarda olduğu üzere hem Türkiye’de hem de globalde oyun kesimine yatırımlar devam etti. Kripto dünyasının bölümümüze yayılma suratı da arttı. NFT kavramı kesimdeki gelişmeler ve Metaverse ile birlikte tüm gözler tekrar oyun kesimine çevrildi.

TÜRK YAYINCILARIN YÜKSELİŞİ SÜRÜYOR

Raporda Türk yayıncılar ile ilgili bilgi veren Aydemir, Google Play’de 158 bin 96 oyun yayıncısı ortasında 2 bin 636’dan fazla Türk yayıncı bulunduğunu belirterek, “Google Play’de 424 bin 964 oyun ortasında Türk yayıncıların sunduğu 8 bin 890’dan fazla oyun bulunuyor. 2020’de bu sayı 8 bin 55 idi. Türk yayıncıların Google Play’deki Türk oyunlarının ortalama puanı 5 üzerinden 3.97 oldu. Geçen yılki sayıya bakıldığında bu sayı 3.94 idi. Münasebetiyle Türk yayıncıların oyunlarının geçtiğimiz seneye oranla beğenisinin artığı sonucunu çıkarabiliriz. Ayrıyeten tüm taşınabilir oyunların genel ortalama puanı olan 3,90’dan daha iyiyiz” dedi.

Türk yayıncıların oyunlarının yüzde 3’ü fiyatlı kategorisinde ve yüzde 81’inin reklam içerdiğini kaydeden Ozan Aydemir, “Geçtiğimiz sene reklam içeren oyunlarımızın oranı yüzde 87 idi. Türk oyunlarının uygulama içi ödemelerden yararlanılma oranı yüzde 28’den yüzde 26’ya düştü. Türk yayıncıların oyunlarının hem Google Play hem de App Store’da bulunma oranı ise yüzde 18’den yüzde 21’e çıktı” diye konuştu.

Bültenler / Gamegar

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz. <a href="http://csamedya.com.tr/">sosyal medya hizmetleri</a>